Sunday 30 December 2012

I Love Fantasy

Hidup sebagai seorang yang membenci realiti ni memang susah. tapi kau orang tau lah kan yang aku ni seorang yg suka escape dengan cara daydreaming, berfantasi, mengelamun. sebab cara ni je yang buat aku betul2 happy. dah tu pulak, aku memang kuat berimaginasi, mende ni dah jadi habit aku. sorry la wei, aku memang noob sket. emosi aku ni yg buat aku jadi camni sebenarnya. keadaan sekeliling aku pon sedikit sebanyak mempengaruhi aku. tambah pulak aku ni jenis paranoid dengan segala mende yang ada kat dunia realiti ni. lagi la sakit nak hidup. hoho.



tapi kan, cara aku daydreaming ni, bukan yang jenis indah2 belaka. aku daydreaming ni, erm.. aku suka berangankan satu jalan cerita. banyak genre aku buat. (haha) genre comedy, melodrama, aksi, sedih, cerita2 epik fantasi yang macam Lord of the Ring pon ada aku buat. dan jugaa, dalam setiap genre tu mestila ada romantik sikit kan. kalau tak romantik, takde cinta2, tak best ar. hahaha. anyway, aku agak la kan. kalau aku ni belajar cara menulis dengan tatabahasa yang betul, pandai mengarang.. pergh~ cerita2 fantasi yang aku create dalam minda aku ni mesti dah boleh buat novel.

pemilihan watak dalam fantasi aku ni biasanya aku ambil pelakon2 yang aku berkenan. tak kira pelakon melayu ke, korea ke, jepun ke, mat salleh ke, yang penting kena dengan taste aku. dan bukan pelakon lelaki je aku guna, kalau dah siap buat jalan cerita tu, mesti la ada pelakon perempuan sekali kan. tehee.

aku mungkin pelik, tapi nak wat camane. macam yang aku cakap tadi ah, aku just nak happy. tapi mungkin jugak aku melampau dalam satu2 masa tu. sampai lupa dunia sebenar. even, sikit2, bila aku terluka, aku cepat je recover balik. sebab suka berfantasi la kan, terus lupa semua mende. tapi tula, aku tahu ni tak betul, kadang2 aku terpikir. bila la aku nak selesaikan masalah ni dengan tak cuba lari dari masalah. ni bukan cara nak selesaikan konflik dalam diri. ni makin parah. aku takut jugak, nanti kalau berlebihan berfantasi kang, ada masalah mental pulak ke hape. mintak jauh la kan. aku harap, aku dapat buat sesuatu yang baik untuk family aku. aku nak diorang hormat aku dan hargai aku. aku rasa banyak sangat kekurangan yang ada pada diri aku ni. dosa pon bertimbun2. haaaaih~. azam 2013 ni insyaAllah aku akan cuba berubah. aku tak janji, tapi aku akan cuba. sekian.

p/s: lama siot tak update, dalam dua minggu. tiba2 dah masuk tahun baru. huhu

6 comments:

  1. bestla imagination kau ne.. aku pun suka berangan jugala tapi tidaklah sekreatif kau kan.. smpi naruto kpop gitu, kalau aku paling2 pun berangan dicintai oleh awal ashaari ja la.. hikhik pastu smua masalah pun lupa suda.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. aku pon tak tahu kenapa tinggi sangat imaginasi aku ni. tapi yela, bila berangan tu, boleh lupa suma menda.

      Delete
  2. haha. high imagination. saya pun suka gak berangan tapi takde ah setinggi tu. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula, sy ni tinggi sangat brangan. lol

      Delete
  3. suka berangan gak.. tapi angan2 awak punyer tu giler kretif lah.. huk3 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah..kreatif ek? tapi kalo dapat menulis lagi kreatif kot. huhu/ xD

      Delete